vrijdag 25 september 2009

André Hazes

André HazesDit blogberichtje had ik eigenlijk op 23 september moeten/willen schrijven. Ik schrijf dit dan dus niet op de gewenste dag zelf, maar dat komt eigenlijk omdat ik op die datum, ieder jaar, sinds 5 jaar geleden, het zèlf eigenlijk veel te druk heb met allerlei andere dingen die nu eenmaal moeten gebeuren.

Michelle uitdelen verjaardagOp 23 september 2004 werd namelijk onze dochter Michelle geboren, dus zodoende is dat op die datum, ieder jaar weer, natuurlijk altijd een drukte van belang, omdat je voor een kinderverjaardag nu eenmaal altijd van alles moet organiseren (traktaties mee naar school, op school blijven tot na het trakteren, thuis het huis op orde en aan kant brengen, boodschappen doen, taart halen, ga zo maar door).

Op diezelfde 23 september in 2004 (op precies dezelfde dag als de geboorte van onze dochter dus) overleed 1 van Nederlands grootste volkszangers: André Hazes! (we zeggen altijd gekscherend dat onze dochter en André elkaar die dag misschien wel zijn tegengekomen tijdens het in- en uitchecken.....)

We zijn thuis nooit grote liefhebbers geweest van "smartlap" achtige muziek. Van Frans Bauer zijn we bijvoorbeeld nooit veel verder gekomen dan "Heb je even voor mij?" en "Weet dat het zonnetje schijnt" (met Kabouter Plop....ahum), maar voor de rest is dit genre muziek niet echt vertegenwoordigd in onze muziekverzameling.

De enige van wie we héél af en toe iets draaien (meestal met een verjaardag inderdaad of gewoon in een gekke bui) is André Hazes.
André had een goede stem, soms bijna Italiaans tenor achtig, alleen dan op zijn plat Amsterdams. Zelfs mijn zanglerares Elly de Jong (zij gaf ooit les aan mensen als bijvoorbeeld Robert Long en Tineke Schouten) bevestigde ooit dat ze vond dat André een goede stem had, dus dat wil iets zeggen.

We hebben niet zijn hele repertoire in de kast staan, hoogstens een verzamel-cd en de duetten cd (met o.a. Gerard Joling), maar zo eens in de zoveel tijd belandt zo'n cd dan in de cd-speler en moet de volume knop een tikkie harder en zingen we uit volle borst mee. (soms ook tijdens het stofzuigen, geweldig!! ha ha....)

Er zal nog wel eens een tijd komen dat onze dochter zich af zal vragen waarom we die muziek van André Hazes in vredesnaam alwéér op haar verjaardag draaien.....

1 opmerking:

  1. Wat een leuke blog heb je :D En wat is het gaaf om te zien dat er mensen zijn die net als ik van het ene uiterste in het andere terecht komen qua muziek :)

    Ik heb je blog iig vanavond met veel plezier gekeken. Kwam er toevallig op omdat ik sinds een paar dagen een platenspeler heb (jaja, op mijn 34e en terwijl ik opgegroeid ben met CD's) en wat dingetjes daarover had gegoogled :D

    BeantwoordenVerwijderen

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten