dinsdag 15 september 2009

In Memory of Patrick Swayze (Houston, Texas 18.08.1952 - † Los Angeles, Californië 14.09.2009 RIP)

patrick swayzePatrick Swayze....ik zag hem voor het eerst in de tv-serie "North and South". De film "Ghost" zal voor altijd een klassieker blijven, evenals "Dirty Dancing", maar ook "Road House" (waarin hij met, eveneens wijlen, gitarist Jeff Healey te zien was).

Van Patrick Swayze is me altijd bijgebleven dat hij altijd op dezelfde dag als ik jarig was, namelijk op 18 augustus.

Het was schrikken (zo'n 20 maanden geleden) om te horen dat ook hij getroffen was door (alvleesklier) kanker. Zijn tv interview, samen met zijn vrouw, waarin hij over zijn ziekte vertelde, was ontroerend. En wat had die man een doorzettingsvermogen en vechtlust, ondanks alle nare gevolgen, gezondheidsklachten en de pijn die veroorzaakt werden door zijn ziekte.

Patrick overleed op 14 september j.l., Swayze werd slechts 57 jaar.

Sylvia Millecam, Guusje Nederhorst, Jos Brink, Benny Neyman, Robert Long, Frédérique Huydts, Jeff Healey, Martin Bril, Farrah Fawcett, Willy De Ville, Ria Brieffies, miljoenen andere mensen....en nu ook Patrick Swayze. Wat is kanker toch een enorme rotziekte!

KWF logoSinds 2007 ben ik donateur geworden van het KWF. Ik kreeg commentaar van mensen; "dat het toch alleen maar weggegooid geld was, dat het geld toch niet terecht zou komen op de plek waar het terecht zou moeten komen, en anderen helpen je toch ook niet als je zelf ziek bent dus waarom zou je dan geld storten voor anderen" en ga zo maar door....

Er zijn natuurlijk nogal wat goede doelen waar de giften inderdaad aan de strijkstok blijven hangen, maar....laat ik toch vooral hopen dat het KWF het geld wel degelijk goed gebruikt. Gelukkig denkt niet iedereen zo negatief, want zo komen we natuurlijk nooit ergens. Natuurlijk....al stort ik mijn hele maandsalaris, dan is het nog nooit genoeg, maar.....is het niet zo dat alle kleine beetjes helpen? Dat laatste ga ik dan maar van uit en ik hoop dat mijn maandelijkse bijdrage toch goed terecht komt. Ik kan met mijn gift misschien niet voor iedereen iets betekenen, maar iets geven is nog altijd beter dan niets geven. Als anderen ook hun (al is het maar een kleine) bijdrage zouden leveren, dan zou de wereld er misschien toch anders uit zien....

Ter nagedachtenis aan Patrick Swayze hieronder een video van zijn hit "She's like the wind" (afkomstig van de soundtrack van de film "Dirty Dancing");

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten