vrijdag 18 maart 2011

Bløf op 19-03-2011 Koffie Artiest bij Rondje Lelystad - Radio Lelystad


Het voordeel van internet is dat je tegenwoordig ook gewoon radiozenders kunt beluisteren die buiten je eigen regio vallen. En...soms levert het ook leuk contact op, zoals ook vanmiddag via Twitter met de makers van het programma Rondje Lelystad van (hoe kan het ook anders) Radio Lelystad.

Een hele poos geleden draaiden ze al eens een verzoekplaatje van mij: "Do the 45" van Ryan Shaw (wat een wereldplaat is dat zeg! Voor mijzelf een regelrechte "uit je dak" plaat)

Vanmiddag vroeg ik of ze morgen misschien een plaatje van Bløf wilden draaien, maar...eigenlijk doen ze in het radioprogramma geen verzoekplaatjes meer. Hmm..tja, ehhh..."Koffie Artiest" dan?
"Koffie Artiest" is een terugkerend item in het radioprogramma "Rondje Lelystad" waarin dan 3 plaatjes worden gedraaid van 1 artiest.

Ik kwam met de suggestie om dan van Bløf maar meteen de "Koffie Artiest" te maken. Dus...3 plaatjes van Bløf bij Rondje Lelystad.... Het zou meteen een mooi soort van eerbetoon zijn aan Bløf drummer Chris Götte, omdat gisteren (17 maart) de exacte datum was dat Chris 10 jaar geleden overleden is.

Eigenlijk zou de rubriek "Koffie Artiest" ook binnenkort gaan verdwijnen (wat ik persoonlijk erg jammer vind), maar.....de makers van het radioprogramma kozen mijn suggestie meteen uit voor de rubriek "Koffie Artiest" van morgen, Zaterdag 19 maart!

De Bløf platen die ik heb uitgekozen (en waarvan ik hoop dat die gedraaid worden) zijn;
1. Beter
2. Harder dan ik hebben kan
3. Dichterbij dan ooit

De 1e keuze; omdat het de huidige single is van Bløf en omdat ik het een ontzettende vette plaat vind.
Hij knalt bijna letterlijk je speakers uit, heerlijke rockplaat! Het laat tegelijkertijd ook horen dat Bløf, door de jaren heen, alles weer zo goed op de rails heeft gekregen na de dood van Chris en dat Bløf nog steeds een krachtige band is, nog steeds vol toekomstplannen, vol vuur!

De 2e keuze; omdat het de plaat is die 10 jaar geleden door bijna alle radiozenders om dezelfde tijd
's morgens tegelijkertijd gedraaid werd als eerbetoon aan Chris Götte (met in mijn herinnering die prachtige ontroerende speach van radio dj Edwin Evers). Prachtig nummer met een prachtige tekst!

De 3e keuze; omdat dit de 1e single was die uitgebracht werd, na de dood van Chris Götte, in de huidige Bløf bezetting met Norman Bonink als drummer. De tekst van het nummer refereert ook duidelijk aan het overlijden Chris. Nog steeds 1 van de mooiste Bløf nummers, vind ik zelf.

Eigenlijk had ik wel verwacht (of in ieder geval gehoopt) dat meer radiozenders gisteren meer aandacht zouden besteden aan Bløf/Chris Götte, of in ieder geval bij het draaien van een Bløf plaat er iets over zouden zeggen, maar...ik heb er zelf in ieder geval niets van waargenomen. Misschien zijn er wel radiozenders die er wel aandacht aan hebben besteed, maar daar weet ik dan helaas niets van.

Daarom...is de rubriek "Koffie Artiest" bij Radio Lelystad misschien toch een mooie gelegenheid om Chris Götte een klein beetje extra "podium" te geven door hem op deze manier te gedenken. Dat heeft hij wel verdiend!

Ook vandaag moest ik weer even aan Chris denken, toen ik vanmiddag op tv Dione de Graaff bij het journaal de sport items zag bespreken. Dione was 10 jaar geleden de vaste vriendin van Chris Götte. Dus...ook voor haar was het gisteren waarschijnlijk best een moeilijke dag.

Radio Lelystad is via internet te beluisteren, door te surfen naar de volgende url: http://www.radiolelystad.nl/programma/37 en te klikken op de link "Luister Live" (of gewoon op de radio, in de omgeving van Lelystad, te vinden via 90.3 FM).

Rondje Lelystad wordt gepresenteerd door Didi Hopman en Jeroen Dekker. Het programma wordt iedere zaterdag uitgezonden tussen 10.00 en 13.00 uur.
De "Koffie Artiest" wordt gedraaid als 3e plaat na 10, 11 en 12 uur.

Uiteraard kun je ook alles van Rondje Lelystad volgen op Twitter via: http://twitter.com/RondjeLelystad

Bij deze wil ik de makers van Rondje Lelystad ontzettend bedanken voor het kiezen van Bløf als Koffie Artiest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten