zaterdag 15 augustus 2009

Vinyl aanwinsten 7

Vinyl recordHier is dan weer een overzichtje (of eigenlijk...gezien de hoeveelheid platen, kan dat "tje" er wel vanaf ;-) ) van wat ik de afgelopen periode aan vinyl heb verzameld. Eigenlijk was dat meer vinyl dan hier in dit overzicht, maar de platen die deze keer niet in het overzicht staan, behandel ik dan de volgende keer wel in een nieuw blog bericht.

Soms ontbreekt me de tijd om foto's te maken overdag en 's avonds is het vaak net te donker, maar vandaag is het me weer eventjes gelukt om met de fotocamera in de weer te zijn.

Michael JacksonOpvallend is dit keer veel "Jackson" gerelateerd vinyl.

Ik behoor echter absoluut NIET tot de mensen die ineens muziek van Michael Jackson is gaan kopen na zijn dood, maar die dat vóór zijn dood niet of nauwelijks deden.

Michael Jackson en de Jacksons/familie Jackson is altijd al een vast onderdeel van mijn muziekverzameling geweest. Ik had al platen van de Jackson familie toen ik tiener was en ook later heb ik de originele cd's gekocht.
Helaas was er de laatste jaren redelijk moeilijk aan Jackson cd's te komen in de reguliere winkels, dus eigenlijk heel erg triest dat na Michael Jackson's overlijden plotseling de cd bakken in de winkels weer uitpuilen (niet alleen bij muziekwinkels als Free Record Shop, maar zelfs Blokker of de Wibra etcetera....het moet toch niet gekker worden eigenlijk...).

Maar goed....de dood van Michael Jackson heeft er vreemd genoeg wel weer voor gezorgd dat er plotseling weer vinyl op bijvoorbeeld eBay opdook, dat ik nog niet kende of nog niet in mijn verzameling had (hetzelfde geldt overigens voor bepaalde cd's, die ik aan mijn verzameling heb kunnen toevoegen, maar daarover een andere keer meer in een ander blog bericht). Op zich dan natuurlijk wel weer een "mooie" gelegenheid (al had ik liever gezien dat MJ had blijven leven uiteraard) om je verzameling aan te vullen met het e.e.a.

Er staat nog wel meer op mijn verlanglijstje voor wat betreft Jackson vinyl, maar....ik hoop dat over een poosje die belachelijk hoge prijzen weer een beetje gezakt zijn die mensen ervoor vragen, want na de dood van MJ willen handelaren plotseling de hoofdprijs voor hun koopwaar krijgen, maar...dat vertik ik dus gewoon. Ik wil er gewoon een normale prijs voor betalen, niet meer, niet minder (nou ja, ehhhh...."minder" mag altijd natuurlijk, ahum...). Heel simpel, omdat heel veel exemplaren gewoon helemáál niet zo zeldzaam zijn als sommige handelaren beweren, dus...ik weiger gewoon om teveel geld ervoor neer te tellen.
Ik wacht gewoon geduldig af tot dat de "hype" weer een beetje gezakt is en misschien dat de prijzen dan weer een beetje mee zakken...

Wim SonneveldAndré van DuinVerder o.a. ook weer wat Wim Sonneveld vinyl (ik vind die man nog steeds fantastisch!) en enkele André van Duin singles.
André van Duin is echt weer zo'n artiest die je volgens critici eigenlijk gewoon helemaal niet leuk mag vinden, omdat het zogenaamd geen "hoog niveau" heeft en omdat het eigenlijk meer iets is voor de "arbeidersklasse". Al met al...er wordt altijd een beetje degenererend over André van Duin gedaan. Ik heb me eigenlijk nooit zoveel van dat soort kritiek aangetrokken, omdat ik wel degelijk vind dat André van Duin heel veel leuke dingen gedaan heeft die eigenlijk nog nooit iemand heeft weten te evenaren. Een zeer veelzijdig artiest, een artiest die door velen nog altijd ver onderschat wordt! Ik heb al wel het e.e.a. aan vinyl in de kast staan van deze man (inclusief wat Dik Voormekaar materiaal, waarvan ik eigenlijk altijd nog meer vinyl hoop te vinden), maar sommige exemplaren had ik nog niet of soms kom ik dan een net iets mooier exemplaar tegen dan ik al had....

Tja, als je eenmaal besmet bent met het vinyl verzamel virus? Dan kom je er gewoon nooit meer van af!

In ieder geval hier weer het vinyl overzicht van deze keer;
Jackson 5 - LP's:
- Diana Ross presents The Jackson 5
- Skywriter
- Joyful Jukebox Music
- Motown special
- The Jackson Five featuring Michael Jackson
- Christmas album

Jackson 5
Jacksons - LP - The Jacksons
Jacksons
Michael Jackson - LP's:
- 14 Original Greatest Hits, With The Jacksons
- Ben
- Ben (zelfde LP, maar dan met andere hoes (de hoes met "rat" is iets zeldzamer dan de "gewone" hoes "zonder" rat)

Michael Jackson
Jermaine Jackson - LP's:
- Jermaine
- Come into my life
- My name is Jermaine
- Feel the fire
- Frontiers

Jermaine Jackson
Janet Jackson - LP's:
- Control, The Remixes
- Rhythm Nation 1814

Janet Jackson
La Toya Jackson - LP - La Toya Jackson
La Toya Jackson
The Christians - LP - The Christians
The Christians
Duran Duran - LP - Rio
Duran Duran
Earth Wind & Fire - LP - The Best of (volume 1)
Earth Wind and Fire
Phil Everly (Everly Brothers) - LP - Living alone
Phil Everly
Four Tops - LP - Greatest Hits
Four Tops
Glenn Frey (The Eagles) - LP - The allnighter
Glenn Frey
Dean Martin - LP - Welcome to my world
Dean Martin
Mike and the Mechanics - LP - Living years
Mike and the Mechanics
David Lee Roth - LP - Skyscraper
David Lee Roth
U2 - LP - Rattle and hum
U2
Thin Lizzy - LP's:
- Bad Reputation
- Live and dangerous

Thin Lizzy
Bon Jovi - vinyl singles:
- Blaze of Glory
- Bad medicine

Bon Jovi
André van Duin - vinyl singles:
- Angelique
- Verknipt
- Tingelingeling (Ome Joop/Dik Voormekaar Koor)
- Mijn opoe heeft een zadel op d'r rug
- Waar is de steek van de keizer?

André van Duin
Fat Boys (and the Beach Boys) - vinyl single - Wipeout!
Fat Boys
Roger Glover - vinyl EP - Love is all
Roger Glover
Kamahl - vinyl single - The Elephant Song
Kamahl
Cliff Richard - vinyl single - We don't talk anymore
Cliff Richard
Wim Sonneveld - vinyl singles/EP:
- Verliefd op Juffrouw van Dam
- Tearoom tango (je hebt me belazerd)
- Nikkelen Nelis

Wim Sonneveld
Gene Vincent (and the Blue Caps) - vinyl EP - Blue Gene
Gene Vincent
ABBA - LP - The Very Best of (Abba's greatest hits)
ABBA
George Baker Selection - LP - A song for you
George Baker Selection
Beatles - LP - Songs and pictures of the fabulous Beatles (All our best)
Beatles
Blue Diamonds - LP's:
- 25 jaar
- Zingend tussen twee werelden

Blue Diamonds
Chubby Checker - LP - For twisters only
Chubby Checker
Connie Francis - LP - 20 All time greatest hits
Connie Francis
Jack Jersey - LP - Jack Jersey sings country
Jack Jersey
Tom Jones - LP - featuring his greatest hits
Tom Jones
Jumping Jewels - LP - The best of the Jumping Jewels
Jumping Jewels
Jerry Lee Lewis - LP - The best of
Jerry Lee Lewis
André Moss - LP - My Spanish Rose (TROS tune)
André Moss
Elvis Presley - LP's:
- I can help
- Forever (32 hits and the story of the King)

Elvis Presley
Queen - LP - Grootste hits
Queen
Cliff Richard - LP - Cliff's hit album
Cliff Richard
The Shadows - LP's:
- Hits right up your street
- 20 Golden Greats

The Shadows
René Shuman - LP - The Main Language
René Shuman
John Woodhouse - LP - Wereldsuccessen
John Woodhouse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten