maandag 11 juli 2011

YouTube - Vinyl Community

Het is waarschijnlijk iets langer dan een jaar geleden dat zo'n beetje de 1e filmpjes op YouTube werden gezet van diverse vinyl-/muziekverzamelaars. Verzamelaars uit o.a. Amerika, Canada etc., ja zelfs uit Nederland.
Verzamelaars met een nog grotere collectie dan ik, dus...het kan nog "gekker" en...blijkbaar ben ik (gelukkig) niet de enige "prettig gestoorde" die nooit genoeg krijgt van het verzamelen van platen en cd's.

Mensen laten hun nieuwste aankopen zien of laten delen van hun verzameling zien. Er kwamen zelfs "threads" (dus zeg maar een soort van "topics", maar dan via video) van mensen die op elkaar reageren over 1 onderwerp of 1 vraag van iemand.
Langzamerhand begon het een soort van "clubje" te worden van eigenlijk steeds hetzelfde groepje mensen....en dat groepje mensen werd steeds groter en groter...sterker nog, dat groepje mensen is nog steeds groeiende.
Dat "clubje" mensen heeft inmiddels zelfs een "naam" gekregen: "The Vinyl Community".

Voor mensen die totaal niets met vinyl hebben, of...die de "verzameldrang" aangaande vinyl en cd's niet in zich hebben....zegt zo'n "Vinyl Community" waarschijnlijk helemaal niets. Men denkt waarschijnlijk dat het alleen maar "nerds" zijn die hun platen laten zien, maar dat is toch echt niet zo.
Mensen uit alle landen doen mee, mensen met allerlei beroepen, mensen van alle leeftijden, zelfs hele gezinnen (bijvoorbeeld vader en dochter of man en vrouw enzovoort) doen mee. Het leuke van deze "Vinyl Community" is dat iedereen elkaar ook respecteert, zelfs elkaars muzieksmaak. Ik heb eigenlijk nog nooit gezien of meegemaakt dat mensen elkaar lopen "af te zeiken" of zoiets dergelijks.
Dat maakt deze "Vinyl Community" eigenlijk vooral een heel "gezellig" clubje! Gewoon op een leuke manier met elkaar over muziek praten enzovoort.

Afgelopen maanden reageerde ik wel eens op een video en dan kreeg ik vaak een leuke reactie terug. Maar....wanneer je "echt" deel wilt nemen aan deze "Vinyl Community"....dan doe je dit toch eigenlijk het beste door zelf video's te gaan posten...

Lang heb ik er over getwijfeld...zal ik wel....zal ik niet...???
Uiteindelijk heb ik afgelopen weekend de spreekwoordelijke knoop doorgehakt.
Zekers...ik heb mijn 1e video voor de "Vinyl Community" gemaakt!

Dat valt nog niet mee....praten tegen zo'n camera...en dan ook nog in het Engels, want anders verstaat men je niet.... Het moest een paar keer opnieuw, ik heb hier en daar wat geknipt en geplakt, maar....volgens mij is mijn 1e video best leuk geworden. Ik kreeg meteen ook hele leuke reacties, met name van de mensen waar ik zelf ook vaak video's van kijk, dus...dat is natuurlijk helemaal fantastisch!
Ik krijg er zelfs meer "subscribers" bij op mijn "YouTube channel"! (leuk, leuk, leuk!!!)

Affin....hieronder mijn 1e video voor de "Vinyl Community", die ik afgelopen zaterdag maakte, onder het mom van "doe eens gek"....en doe eens iets spontaans in het leven, want...dat leven kan soms veel te kort zijn. Ja toch, niet dan? Nou dan! Zo niet, dan toch!! ;-)

Ik ben benieuwd naar reacties....en....misschien weet ik wel meer mensen enthousiaste te krijgen om filmpjes te uploaden voor de Vinyl Community? Dat zou leuk zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten