zaterdag 27 november 2010

Mijn kater van een TVOH piepmuis

In oktober schreef ik vol bewondering over o.a. zangeres Sarina Voorn, 1 van de kandidaten van het televisieprogramma "The Voice of Holland".

Gisterenavond eindigde haar avontuur als kandidaat bij bovengenoemd programma. Eerlijk gezegd heb ik daar nog steeds een beetje een "kater" van!
Sarina Voorn is en blijft nog steeds 1 van mijn meest favoriete TVOH deelnemers. Gisteren kwam ze in de "Sing off" terecht. Ik begrijp er nog steeds niets van.

Ik weet natuurlijk heus wel dat het een talentenjacht betreft en dus ook automatisch een "afvalrace", dus weet je dat dit soort dingen kunnen gebeuren.
Toch....zit het me niet helemaal lekker.

In het begin had ik een goed gevoel over "The Voice of Holland". Het werd dan ook gepromoot als een echte "muzikanten" show, die meer gericht was op de "stem" i.p.v. van "the looks". Dat leek het programma aanvankelijk ook te zijn. Echter....vanaf gisteren heb ik steeds meer het gevoel alsof ik "besodemieterd" word.

Sarina Voorn was (en is) nog steeds 1 van de betere kandidaten die in TVOH zat!
Gekscherend twitterde ik gisteren daarom ook: "Sarina Voorn exit TVOH: "THE VOICE" 2010 has left te building".....

Ik kan ook wel begrijpen dat niet iedereen kan "winnen" en er zijn nog meer goede kandidaten. Zo vind ik "Lenny" (Bob Marley) een steengoede kandidaat, waarvan ik eigenlijk best wel wat verwacht in de toekomst, in ieder geval op cd gebied.
Ben Saunders liet gisteren met verve zien en horen dat hij zijn eigen auditie overtroffen had, heel erg goed! En zo zijn er nog wel meer die hele goede kwaliteiten in huis hebben. Dat is ook prima, niets mis mee.

Maar....wat mij vooral tegen de borst stuit is dat er telkens 1 specifieke kandidaat wordt doorgelaten, die van "zingen" gewoon nul komma nul kaas heeft gegeten! Die kandidaat mocht per direct door, zoals dat eigenlijk min of meer bij iedere aflevering het geval is geweest.
Die persoon kan ook gewoon absoluut niet zingen, heeft volgens mij nog nooit van het woord "ademsteun" gehoord, knijpt ongelooflijk met haar keel.
Toen die kandidaat met Nick van Nick & Simon een duet mocht zingen gisteren, werd dat contrast alleen maar duidelijker. Je kunt van Nick vinden wat je wilt, maar die jongen had dus wèl een goede zangtechniek, had voldoende adem, was zangtechnisch gezien gewoon piekfijn in orde!
Dan begint vervolgens die TVOH kandidaat te zingen......en het hele effect van het nummer is WEG!!!
Waarom?? Omdat de dame in kwestie volgens mij nog nooit 1 zangles genoten heeft. En als dat WEL het geval is, dan vraag ik me af van wie ze in vredesnaam les krijgt, want het is gewoon ECHT NIET GOED!!!

In een vorige aflevering bracht ze "Imagine" van John Lennon.
Nou echt.....John Lennon heeft zich volgens mij ontelbare keren omgedraaid in zijn graf bij het horen van deze uitvoering!!
De enige die ik "Imagine" ooit subliem heb horen vertolken als "cover" is wijlen zangeres Eva Cassidy. Die versie was bijna adembenemend!!
De versie van "het zusje van" was misschien ook "adembenemend", maar....dan de verkeerde kant op, zeg maar....als je begrijpt wat ik bedoel.
"Ja, maar ze heeft wel enorm veel uitstraling" is het commentaar van 1 van de juryleden (ik noem even geen naam). Ja, zeg!! Zo lust ik er nog wel een paar!
Het ging bij TVOH toch om de STEM!!! En niet om de looks????
Ik vraag me ook serieus af wie er op de dame in kwestie gestemd heeft, want....op Twitter lees ik niets anders dan berichtjes van mensen die "het er niet mee eens zijn" voor wat betreft de gang van zaken!

Ik wilde er aanvankelijk niet aan....dingen roepen als "vriendjespolitiek", "belangenverstrengeling" enzovoort.
Het is zo gemakkelijk om zulke dingen te roepen.
Als familielid van een bekend persoon heb je het ook inderdaad niet altijd even gemakkelijk en soms moet je er dan misschien zelfs wel nog net even ietsje harder tegenaan om jezelf te "bewijzen". Voorbeelden hiervan te over (ook buiten TVOH).

In TVOH zit ook nog een kandidaat uit de bekende "Rosenberg" familie.
Daar kun je ook over discussiëren, maar.....die jongen kan tenminste WEL zingen!!!
Net als die dochter van Robert ten Brink. Ik vind dat ze best wel gegroeid is in de loop der tijd. Het is soms niet altijd "mijn ding", maar....ik heb wel het idee dat zij er heel serieus mee bezig is en dat ze ook echt serieus "wil", dat ze ook serieus ervoor werkt en zanglessen enzovoort neemt en dat respecteer ik dan dus ook.

Maar....het halfzusje van 1 van Nederlands bekendste en succesvolste componisten/producers.....met alle respect....maar ze KAN het gewoon niet!!!
Dan kun je 1000 x het "zusje van" zijn, maar als je het niet kan, dan kun je wel met alle macht een solo carrière willen afdwingen en daarvoor 1000 "kruiwagens" gebruiken, maar....als het "er niet in zit", komt het er ook niet uit, om het zo maar uit te drukken.

Dat zo iemand dan toch telkens zonder enkele moeite direct door is naar de volgende ronde, daar zet ik dan enorme vraagtekens bij.
Vooral als ik verneem dat de "winnaar" van TVOH straks dus blijkbaar een cd gaat opnemen i.s.m. de "grote broer" van die kandidate!! Daar krijg ik dan toch een beetje een rare nasmaak van in mijn mond, sorry!
(ook al beweren de programmamakers van TVOH, inclusief de juryleden, in alle toonaarden dat we het "bij het verkeerde eind" hebben, ja tuuuuurlijk!! Sinterklaas bestaat ook echt en Elvis loopt ook nog steeds ergens levend rond.....)

Die "piepmuis" (zoals ik die kandidate altijd noem) is dus zonder problemen door en een dijk van een zangeres, zoals Sarina Voorn, die op zangtechnisch gebied iedereen zo'n beetje omver blaast moet eruit?
Sorry mensen, maar er klopt hier iets gewoon niet helemaal.

De enige troost die ik eruit haal is dat Sarina Voorn zichzelf in ieder geval d.m.v. dit programma aan een groter publiek heeft kunnen laten zien en ze is in ieder geval bij een hele grote groep mensen opgevallen.
Die "winst" heeft ze dus in ieder geval alvast eruit gesleept.

Nu hoop ik gewoon uit het diepst van mijn hart dat Sarina Voorn de juiste mensen tegenkomt die haar wèl verder helpen en dat ze een management krijgt die vierkant achter haar staat en haar voor de volle 200% promoot, dat ze de juiste "connecties" achter zich krijgt. En dan....kijk ik vol verwachting uit naar die goed gevulde full length cd!!!

En...."in the end"....zal Sarina Voorn dan wellicht alsnog "het zusje van" verslaan als het gaat op de verkoop van cd's, want....een full length cd van "piepmuis" "het zusje van".....daar moet je toch niet aan denken? Zit volgens mij ook niemand op te wachten.
Het publiek zal uiteindelijk toch het laatste woord hebben, voor wat dat betreft, dus.....wie het laatst lacht, lacht het best?

Echt Sarina, jouw tijd komt nog!! Sterker...."jouw tijd" is sinds gisterenavond reeds begonnen. Zet 'm op meid!!

Potverdorie.....ik heb nog steeds een enorme kater van die TVOH piepmuis...
Haaaa...haaaaa..haaaaatsjieeeeewbank.....!!! (wie heeft er een zakdoek voor me?)

2 opmerkingen:

  1. Nederland is het roerend met je eens hoor! Zoek maar eens op 'Ewbank' op Twitter. Een positief bericht voor Jennifer vind je haast niet.

    "The Voice" heeft bij mij alle geloofwaardigheid verloren, dat het een integer programma is, echt op zoek naar de beste stem van Nederland. Maar ja, dat is natuurlijk ook naïef van mij om dat te verwachten van een programma op RTL4 (a.k.a. EwbankMaffia), waar heel toevallig het kroost van bekend Nederland in de live-uitzendingen beland.

    Je hebt gelijk. Sarina is een dijk van een zangeres. Jennifer is een onervaren, onzeker meisje met een te lichte piepstem. Ik benieuwd hoe "geweldig" ze het vrijdag gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Chino, dankjewel voor je berichtje! Ik denk dat het Nederlandse volk al reeds gesproken heeft inderdaad, want nu 2 dagen na de "uitslag" is Nederland nog steeds in "rep en roer" hierover en terecht!!
    Moet je voor de gein eens op i-tunes gaan zoeken op "Ewbank" en/of "Sarina Voorn". Tracks van Sarina zijn niet eens te vinden!!! Nee, natuurlijk niet!! Want....dan zou de einduitslag er wel eens heeeeeel anders uit kunnen gaan zien, als je begrijpt wat ik bedoel!

    Op Twitter reageerde iemand dat mijn blog eigenlijk geen "blog" meer was, maar meer een "tirade". Blog...Tirade...give it a name, maakt mij niet uit wat mensen ervan denken! Ik geef gewoon mijn mening weer en aan heel veel reacties op Twitter, Hyves, Facebook etc. te lezen (ook van BN'ers), ben ik beslist niet de enige die er zo over denkt!! "The Noise of Holland", "Piepmuis", "Chipmunk Ewbank", "Jennifer Piepbank"....zijn slechts enkele nicknames die het "zusje van" van het Nederlandse publiek krijgt. #publiekspreekt @w1b0 Blog? Meer een tirade... RT @IngridATSvocals: Check mijn blog "Mijn kater van een TVOH piepmuis" @ http://bit.ly/fstovO #TVOH @SarinaVoorn

    Nogmaals bedankt voor je reactie!!

    BeantwoordenVerwijderen

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten