zaterdag 20 november 2010

Michael Jackson's VISION 3 dvd box

In de media had ik vernomen dat hij pas vanaf volgende week verkrijgbaar zou zijn, maar vanmorgen las ik op Twitter dat iemand de nieuwe 3 dvd box Michael Jackson's VISION al via de post had ontvangen. Ik kon daarna bijna niet wachten om naar de winkel te rennen en de dvd box ook aan te schaffen, maar ik moest vandaag nog overwerken, dus ik moest nog eventjes geduld bewaren. Na werktijd dus als de wiedeweerga naar de cd/dvd-winkel.... Jawel, daar stond hij in de schappen, ze hadden er nog maar eentje, dus....ik had nog geluk ook.

Eenmaal thuis vrijwel meteen de 1e dvd opgezet. Toen ik de dvd box opende, viel het me ineens op hoe prachtig de dvd box is vormgegeven.

Op de dvd hoes zijn verschillende afbeeldingen van Michael Jackson verwerkt, welke zijn gemaakt aan de hand van visuele imaging technologie, waardoor de kleine beeldjes "bewegen" als het ware, als je de dvd hoes in verschillende standen houdt. Alsof er een soort "mini-filmpjes" op de hoes te zien zijn. Geweldig, wat briljant gedaan dit!!!
Als Michael Jackson nog geleefd had, zou hij dit stukje technologie beslist prachtig gevonden hebben.
Bij de dvd box zit ook nog een prachtig 60 pagina tellend boekje, met schitterende kleurenfoto's op alle bladzijdes, zoals bijvoorbeeld foto's op de filmset van de videoclips die op de dvd box te zien zijn, met daarbij ook gegevens over wie bijvoorbeeld de regisseur van de videoclip was of van welk album het nummer afkomstig is enzovoort.

De dvd box is een absolute "must have" voor alle Michael Jackson fans! Een completer overzicht van alle volledige videoclips die Michael Jackson gemaakt heeft in zijn leven heb ik nog nooit eerder gezien.

Ik heb de dvd samen met mijn zoon op de bank zitten kijken vanmiddag en het viel ons beiden onmiddellijk op hoe goed het audio geluid van de dvd is!
Het nog steeds waanzinnige basloopje van "Billy Jean" dendert en dreunt letterlijk door je lijf heen, wat een geweldige ervaring!
Zelfs oudere videoclips zoals "Don't stop 'til you get enough" en "Rock with you", die bij programma's als Toppop of andere popprogramma's of popzenders voorheen nog wel eens een beetje "doffig" overkwamen, omdat de techniek van ongeveer 30 jaar terug kwalitatief gezien nu eenmaal nog niet zo ver was dan dat het nu is....komen in eens met een spatzuiver audio geluid uit onze home cinema system met surround sound op ons af. Wat een sensatie!!
De complete videoclip van Thriller staat uiteraard ook op de dvd box. Eindelijk krijgen we de muziek, de typische Michael Jackson "beats" en de intentie ervan te horen, zoals het bedoeld is!

Eindelijk een spatzuivere videoclip van "She's out of my life".
Mijn zoon vindt het nummer "saai" (zal de leeftijd wel zijn, ahum...), maar ik zit bijna met een brok in mijn keel op de bank. Wat een prachtig nummer is dit toch!! Michael Jackson heeft het nummer destijds met zo veel bezieling ingezongen, heel erg mooi!

Bij "Billie Jean" gaat het geluid van onze home cinema system nog nèt even een tikkie harder. Persoonlijk vind ik Billy Jean 1 van de beste nummers die Michael Jackson ooit gemaakt heeft. Vooral ook het muziek arrangement erachter vind ik prachtig. Het basloopje, maar ook de partijen van de "strijkers"...ik kan er geen genoeg van krijgen!

Het valt zowel mijn zoon als mij op dat de kleuren van de videoclips zoveel meer helder, scherper en mooier zijn dan voorheen. Zouden ze sommige clips "bijgekleurd" hebben? Al zoekend naar informatie op internet, blijkt inderdaad dat men alle videoclips met kleur "gerestaureerd" en "vernieuwd/verbeterd" heeft en dat de audio geremastered is, dus....hadden wij dit, bij zowel beeld als geluid, beiden juist waargenomen.

Op deze Vision dvd box zijn meer dan 40 video's te zien, waarvan 10 clips zelfs nog nooit eerder beschikbaar zijn gesteld voor dvd.
Tevens is het debuut van de videoclip "One More Chance" op de dvd te bekijken, geschreven door R. Kelly.

wat ik verder overigens niet helemaal begrijp is de "leeftijdsaanduiding" op de dvd box van 15 á 16 jaar.
De videoclip van "Thriller" zou wellicht nog enigszins "griezelig" kunnen zijn voor de wat kleinere kinderen onder ons, daar kan ik nog inkomen, maar voor de rest?
Ik zou niet weten wat er verder eventueel nog meer voor aanstootgevend of griezelig materiaal te zien zou moeten zijn. Ik heb eerlijk gezegd ook geen flauw idee of de leeftijdsaanduiding op alle wereldwijde dvd box releases is aangegeven. Misschien dat ze er in Amerika bijvoorbeeld toch wat andere ideeën op na houden over wat jongere kinderen wel/niet mogen zien dan in Nederland?

In ieder geval heb je met deze 3 dvd box een werkelijk prachtig Michael Jackson document in handen.
Prijs van de dvd box is rond de 30 euro (hangt er een beetje vanaf waar je hem koopt, vreemd genoeg), maar....voor 3 schitterende dvd's en een waanzinnig mooi vormgegeven dvd hoesje, plus natuurlijk het 60 pagina tellende boekje vol met prachtige kleurenfoto's, krijg je gewoon (zonder overdrijven) echt regelrecht waar voor je geld.

Ik zou willen dat Sony Music ook op dezelfde wijze was omgesprongen met de release van het nieuwe Michael Jackson album dat in december uitkomt (zie mijn vorige blog berichten op Muziekfanaat.blogspot.com).

Nu zit ik als Michael Jackson fan, na deze complete videoclip verzameling op dvd van met name MJ's latere periode, eigenlijk nog stiekem te wachten totdat er eens dvd-materiaal van de Jackson 5 in de schappen komt te liggen (dus zeg maar Michael Jackson "old school"), want dat wil ik toch o zo graag eens hebben. Echter liggen de rechten van het Jackson 5 materiaal waarschijnlijk geheel of voor een groot deel bij Motown Records. Het is dus afwachten totdat Motown ooit eens Jackson 5 materiaal uit de archieven op dvd beschikbaar stelt. Dat zou ik echt geweldig vinden!

Voorlopig zit ik echter nog steeds te glunderen vanwege mijn nieuwe dvd box aankoop van vandaag. Als je nog een ècht mooi Sinterklaas- of Kerstcadeautje zoekt, dan is Michael Jackson's VISION beslist een aanrader!!

De inhoud van de 3 dvd box kun je hieronder lezen;

Michael Jackson's Vision

DISC 1

1 Don't Stop 'Til You Get Enough 4:12:00
Director: Nick Saxton

2 Rock With You 3:22:00
Director: Bruce Gowers

3 She's Out of My Life 3:35:00
Director: Bruce Gowers

4 Billie Jean 4:54:00
Director: Steve Barron

5 Beat It 4:57:00
Director: Bob Giraldi

6 Thriller 13:42:00
Director: John Landis

7 Bad 18:05:00
Director: Martin Scorsese

8 The Way You Make Me Feel 9:24:00
Director: Joe Pytka

9 Man In the Mirror 5:03:00
Director: Don Wilson

10 Dirty Diana 5:05:00
Director: Joe Pytka

11 Smooth Criminal 9:27:00
Director: Colin Chilvers

12 Another Part of Me 4:45:00
Director: Patrick T. Kelly

13 Speed Demon 10:08:00
Director: Will Vinton

14 Come Together 5:40:00
Director: Jerry Kramer & Colin Chilvers

15 Leave Me Alone 4:36:00
Director: Jim Blashfield and Paul Diener

16 Liberian Girl 5:34:00
Director: Jim Yukich

Total Disc 1 112:29:00 (01:52:29)

DISC 2

1 Black or White 11:01:00
Director: John Landis

2 Remember The Time 9:16:00
Director: John Singleton

3 In the Closet 6:05:00
Director: Herb Ritts

4 Jam 7:59:00
Director: David Nelson

5 Heal The World 7:32:00
Director: Joe Pytka

6 Give In To Me 5:29:00
Director: Andy Morahan

7 Who Is It 6:34:00
Director: David Fincher

8 Will You Be There 5:55:00
Director: Vincent Paterson

9 Gone Too Soon 3:38:00
Director: Bill DiCicco

10 Scream 4:47:00
Director: Mark Romanek
Janet Jackson appears courtesy of Virgin Records

11 Childhood 4:29:00
Director: Nicholas Brandt

12 You Are Not Alone 5:34:00
Director: Wayne Isham

13 Earth Song 6:44:00
Director: Nicholas Brandt

14 They Don't Care About Us 7:08:00
Director: Spike Lee

15 Stranger In Moskow 5:33:00
Director: Nicholas Brandt

16 Blood On The Dancefloor 5:27:00
Director: Michael Jackson & Vincent Patterson

17 Ghosts 3:58:00
Director: Stan Winston

18 You Rock My World 13:30:00
Director: Paul Hunter

19 Cry 4:57:00
Director: Nick Brandt

Total Disc 2 125:36:00 (2:05:36)

DISC 3 (Bonus Features)

1 Blame It On the Boogie - The Jacksons 3:32:00

2 Enjoy Yourself - The Jacksons 3:31:00

3 Can You Feel It - The Jacksons 9:37:00

4 Say Say Say - Paul McCartney & Michael Jackson 4:57:00
Director: Bob Giraldi

5 They Don't Care About Us - Prison version 4:52:00
Director: Spike Lee

6 Why? - 3T featuring Michael Jackson 4:33:00

7 One More Chance - previously unreleased 4:03:00

Total Disc 3 35:05:00

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten