zaterdag 18 september 2010

And God send us.....Ben "Tattoo" Saunders! Hallelujah!!!!

Tja....Idols, Popstars, So You Think You Can Dance, X-factor, Holland's got talent, My name is.....en nu weer sinds gisterenavond het spiksplinternieuwe tv-programma "The Voice of Holland". Pffff....alwéér zo'n talentenjacht, dachten wij in 1e instantie (zoals zovelen). Echter liet men in het VARA tv-programma "De Wereld Draait Door" al eventjes 3 kandidaten voorbij komen.

Mijn man en ik waren het er unaniem over eens (en dat gebeurt niet altijd, dus dat wil wat zeggen!); die "middelste jongen" had absoluut de beste stem. Misschien moesten we TVOH dan toch maar het voordeel van de twijfel geven en was het wellicht toch wel interessant om te gaan kijken.

Wat ik sowieso al 1 pluspunt van het programma vind, is dat het hele "afzeik" gedeelte, dat je vaak bij andere tv talentenjachten voorbij ziet komen, gelukkig niet aanwezig is in TVOH.

Een ander pluspunt is...het gaat er nu tenminste ècht in eerste instantie om of iemand goed kan zingen. Hoe vaak heb ik al niet bij de voorrondes van bijvoorbeeld X factor, Popstars of Idols e.d. mensen weggestuurd zien worden, waarbij ik dacht "What the f***!? Zijn ze dóóf of zo?!!"
Dat iemand puur om zijn/haar uiterlijk werd weggestuurd, omdat iemand nu eenmaal niet het strakke lijf van een Britney Spears had, sterker nog...waar Britney Spears zelf misschien wel 4 keer in zou passen, maar...die mensen konden dan wèl ongelooflijk goed zingen! (en zo dacht radio dj Giel Beelen er een aantal jaartjes geleden nèt zo over, want die liet een meisje, dat was afgewezen vanwege het feit dat ze nu eenmaal iets "forser" was, in de studio komen, zodat ze alsnog een keer voor de radio "live" kon laten horen hoe fantastisch ze wel kon zingen!)

Ik begrijp wel dat programma's als Popstars of Idols misschien een iets andere doelgroep hebben. Meisjes van 12, 13, 14, 15 jaar kijken natuurlijk toch op een andere manier naar een "popstar/Idool", dan wanneer je misschien al reeds 30 plusser bent. Helemaal als je, zoals wij thuis, vaak toch nèt op een andere manier naar muziek luistert. Omdat we zelf ook muziek maken, beoordeel je kandidaten toch vaak op een hele andere manier.
Niet dat wij het altijd zo goed weten en soms heeft het ook gewoon te maken met muzikale smaak, maar....toch beoordeel je dingen die met muziek te maken hebben dan toch nèt ff anders.

O.k....gisternavond vanaf 20.30 uur stond onze tv afgestemd op RTL4.
Er kwamen leuke "stemmen" voorbij. Zo vond ik persoonlijk o.a. die "Claudia Nelson" ontzettend goed! Ik verbaas me erover dat alleen Angela Groothuizen voor haar op de knop had gedrukt. Die vrouw heeft soul en Gospel in huis! Voor mij past zoiemand absoluut thuis in dezelfde klasse zangeressen zoals bijvoorbeeld een Aretha Franklin en Berget Lewis! Als mensen dat niet horen, dan hebben ze volgens mij ècht stront in hun oren!

Maar toen....was daar een jongen, compleet onder de tattoos: Ben Saunders!
Zo'n jongen die door sommige mensen misschien op het eerste gezicht al verkeerd beoordeeld zou worden op zijn uiterlijk. Een jongen die 12, 13, 14, 15 jarige meisjes misschien niet direct op een poster boven hun bed zouden hangen.

Maar dan....zet die jongen de eerste tonen in. BAF!!! Een Explosie!Direct kippenvel! In de eerste 2 seconden weet je het al, dit is het!! Blijkbaar dacht de jury er precies hetzelfde over, want in de eerste seconden draaiden er maarliefst 3 stoelen met juryleden tegelijk om!

Ben Saunders, waar in Gódesnaam heb jij al die jaren gezeten met zo'n geweldige strot!? Teeeering Jantje, dit optreden was echt belachelijk retegoed!!! Ik zou ook absoluut meteen in de eerste 2 seconden al op die knop hebben gedrukt, dus....laat staan als er een compleet album van die jongen in de winkels ligt....ik zweer het je....die koop ik BLIND!!!

Eindelijk weer eens iemand die ECHT kan zingen!! Eindelijk eens géén "modepopje", maar eindelijk iemand met een eigen ongepolijste identiteit. Ik houd van mensen die rock en soul in 1 pakketje hebben. Dat heeft Ben Saunders absoluut! Werkelijk fantastisch!!!

En dan het moment dat Simon (van Nick ;-)) naar de stoel van Jeroen vd Boom ging en op zijn knop drukte! Geweldig!! Alsof hij ermee wilde zeggen van: "Mankeer je iets aan je oren ofzo?" Ik heb compleet in een deuk gelegen. Wat een vreselijk goede (en terechte) actie/statement van die Simon zeg! (ik houd daar wel van, zulke dingen)
En dan die Roel van Velzen die zo lekker enthousiast zowat tegen Ben Saunders opklìmt! Hilarisch!

Ik moest vanmorgen ergens wel een beetje lachen. Ben Saunders heeft me namelijk toegevoegd op Hyves (yeeeeeehh!! ;-) ), maar....wat ik zo grappig vond om te zien is dat je in het Hyves "overzichtje" kon zien hoeveel "vrienden" Ben erbij heeft gekregen. Dat was een lijst van bekant een halve pagina! Echt heel erg komisch om te zien. Maar wel leuk ofcourse!

Natuurlijk komen er nog andere kandidaten in de volgende TVOH uitzendingen, maar....als Ben Saunders niet in de finale komt, dan weet ik niet of ik mijn oren nog kan vertrouwen, want....wat die jongen heeft....dat is niet gewoon "talent"....dat is gewoon een Godsgeschenk!
Jazeker mensen! And God send us....Ben "Tattoo" Saunders! Hallelujah!!! Oooooh yeah!! (Amen)

3 opmerkingen:

  1. begon geweldig en werd steeds beter
    moet goed begeleid worden en met goed bedoel ik niet te veel aan veranderen
    GEWELDIGE STEM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Peter voor je reactie!
    Het schijnt dat Ben al best wel een behoorlijk poosje zingt, dus ik heb geen flauw idee of hij ooit zanglessen of i.d. heeft gehad.
    Aan die geweldige stem moet idd niets veranderd worden, maar....kijken of hij op een "verantwoorde" manier zingt, lijkt me altijd verstandig.....voor hem zelf dan. Vooral als hij (en dat zit er dik in!) heel erg veel optredens gaat krijgen. Voor je het weet zit je met zo'n vervelende knobbel op je stembanden....en dat is niet echt dat je zegt van "jottum", om het maar even zo uit te drukken ;-) (ik ben zelf ook ooit eens bij zo'n keelarts geweest, met zo'n leuk ijzeren ding in je strot, NIET FIJN!!!!)
    Maar Ben's stem is idd helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 10 jaar geleden won Ben samen met zijn broer Follow that dream. Samen met 3 meisjes en nog een jongen vormden ze de groep Follow That Dream toen stonden er al meisjes van 12,13 en 14 jaar juichend voor de buhne. Helaas hebben de broers Bolland de stekker uit de groep getrokken. Daarna heeft Ben het nog samen met zijn broer geprobeert om het songfestifal Nederland te vertegenwordigen ook helaas is dat niet gelukt. Maar de broers Saunders Ben en Dean weten gelukkig niet van ophouden en zetten door. Gelukkkig........want ze zijn heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten