vrijdag 7 mei 2010

Gerard Joling

Mijn echtgenoot is naar boven gevlucht, want ik heb namelijk vanmiddag mezelf alvast een moederdagpresentje cadeau gedaan; de allernieuwste 3-cd "Goud" van Gerard Joling en die ben ik nu aan het draaien. Soms moet je jezelf iets gunnen, ook als de man des huizes er enigszins allergisch voor is ;-) Misschien heeft die "allergie" te maken met het feit dat "Geer" natuurlijk hartstikke "gay" is, maar....dat zal me een rotzorg zijn! Daar ga ik echt geen rekening mee houden.

Tja...Gerard Joling....ooit bekend geworden midden jaren 80 in de Soundmix Show van Hennie Huisman. Zijn allereerste LP heb ik ooit nog eens gekocht destijds.
Als tiener had ik zelfs foto's van "Geer" in mijn schoolagenda geplakt (volgens mij had ik zelfs een poster op mijn kamer). Soms kreeg je daar dan opmerkingen over van een leraar: "Oh, is dat die jongen met die strakke broek?" (en dan die leraar zelf het hardste lachen natuurlijk....) Toen wisten we nog niet helemaal dat "Geer" van de "ho" was ;-) Maar toen we het wèl wisten was dat ook niet echt een wereldgrote schok. Althans, had ik niet echt last van. Anderen misschien, maar het maakt mij niet echt uit. Vind ik eigenlijk ook niet zo relevant voor het zanggebeuren enzovoort.

Onlangs is hij 50 jaar geworden, maar....ik moet zeggen dat hij er nu op zijn 50e beter uitziet dan 25 jaar geleden (Geer zit dit jaar 25 jaar "in het vak", maar dat was u vast niet ontgaan met o.a. "Jolinginnendag" afgelopen week op televisie).
En...soms is het inderdaad jammer dat hij niet op dames valt, want Geer is niet geheel onaantrekkelijk om te zien, maar dat terzijde...

De tv-programma's met "Gordon" konden me eerlijk gezegd niet zo boeien en zelfs de Toppers hebben me nooit zo echt aangesproken, maar misschien komt dat meer omdat ik zelf niet zo weg van Gordon ben. Maar goed, je kunt niet alles hebben, nietwaar?

Maar op 1 of andere manier word ik altijd wel vrolijk als "Jolige Joling" op tv is.
En laten we eerlijk zijn, de man is gewoon een goede zanger!

Omdat ik in een metalband zing vinden mensen het waarschijnlijk vreemd dat ik Joling uit de speakers laat knallen, maar ook dat zal me een rotzorg zijn wat mensen ervan vinden. Bovendien heb ik nog veel meer muziek in mijn collectie dat weinig tot niets met metal te maken heeft, dus ik kan daar niet echt mee zitten.

Toen ik gisteren op internet las dat vandaag de nieuwste Joling cd uitkwam met alle beste nummers van de afgelopen 25 jaar wist ik onmiddellijk dat ik deze 3-cd aan mijn collectie wilde toevoegen. Ik slaagde vandaag bij Blokker notabene...en nog goedkoper dan bij andere winkels heb ik gemerkt, dus dat is sowieso prettig ;-)
Het doosje van de cd's is trouwens prachtig ontworpen, er zit zelfs enigszins reliëf op de front cover. Iets dat je absoluut bij een "kopie" zou missen. Alleen het doosje op zich is al een sierraad in je cd-kast! Enne...natuurlijk lekkere "meegalm" muziek.....heeeeerlijk!!!

Tracklist
Disk 1
1. Ik Leef Mijn Droom
2. 24 Uur Verliefd
3. Liefde Op Het Eerste Gezicht
4. Wat Ging Er Mis Tussen Ons
5. Maak Me Gek
6. Terug Naar De Kust
7. Maar Vanavond
8. Alsof Je Bij Bent
9. Op Zoek Naar De Waarheid
10. Love Is In Your Eyes
11. Reach
12. Numero Uno
13. Never Gonna Be The Same
14. Cry Baby
15. Shangri - La
16. Crying
17. Tu Solo Tu
18. Read My Lips
19. Corazon
20. Somewhere Over The Rainbow

Disk 2
1. Zing Met Me Mee
2. Ik Hou D'r Zo Van
3. Het is Nog Niet Voorbij
4. Vanavond Gaat Het gebeuren
5. Als Ik Met Je Vrij
6. Doe het Licht Uit
7. Engel Van Mijn Hart
8. Love Story
9. Doo Wop Days
10. Midnight To Midnight
11. No More Bolero's
12. Spanish Heart
13. Everlasting Love
14. Ticket To The Tropics
15. Together Again
16. Don't Leave Me This Way
17. The Last Goodbye
18. The Impossible Dream
19. I'll Write A Song For You
20. Where The Boys Are

Disk 3
1. Andre Hazes & Gerard Joling - Blijf Bij Mij
2. Bonnie St. Claire & Gerard Joling - Morgen Wordt Alles Anders
3. Shirley Zwerus & Gerard Joling - Heel Even
4. Ruth Jacott & Gerard Joling - Pluk De Dag
5. Gordon & Gerard Joling - Als Je Alles Hebt Gehad
6. Patricia Paay & Gerard Joling - Bloedheet
7. Rita Hovink & Gerard Joling - Laat Mij Alleen
8. Ellemieke Vermolen & Gerard Joling - Liefde
9. Herman Brood & Gerard Joling - Forever
10. Karin Bloemen & Gerard Joling - Love Can Change Your Life
11. Hyawata Akie & Gerard Joling - Don’t Give Up
12. Hans Dulfer & Gerard Joling - What A Difference A Day Makes
13. The Trammps & Gerard Joling - Disco Inferno
14. Debby Sledge & Gerard Joling - A Philly Love Song
15. George Mcray & Gerard Joling - Rock Your Baby
16. Randy Crawford & Gerard Joling - Everybody Needs A Little Rain
17. The Jordanairs & Gerard Joling - A Prayer
18. Tatjana & Gerard Joling - Can’t Take My Eyes Off Of YouTake My Eyes Off You
19. Cool Down Café & Gerard Joling - The Lion Sleeps Tonight
20. Jan Rietman & Gerard Joling - At Your Service

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten