maandag 22 februari 2010

In liefdevolle herinnering: Ria Oldersma-Brieffies (23 februari 1957 - † 20 juli 2009)

Als kind was ik Dolly Dots fan. Dat betekende o.a. ook dat ik automatisch alle verjaardagen van alle Dots uit mijn hoofd wist.
Jaarlijks flitste op 23 februari altijd steevast in mijn hoofd voorbij: "Oh ja, Ria is jarig vandaag". Morgen is het weer 23 februari, maar...het zal de eerste 23 februari zijn die anders is dan voorgaande jaren, omdat Ria nooit meer haar verjaardag zal kunnen vieren. Dat is een vreemd gevoel.

In 2007 zag ik Ria voor het laatst in levende lijve tijdens het Dolly Dots reünie concert in Ahoy Rotterdam. Het moment van Ria samen met haar 2 kinderen op het podium aan het einde van het concert staat in mijn geheugen gegrift. Toen bekend werd dat zij terminaal ziek bleek te zijn, kon ik daar gewoon niet over uit. Ria, met altijd maar weer die stralende glimlach, eigenlijk de liefste van alle Dots, waarom juist zij? Op 20 juli 2009 overleed Ria aan de gevolgen van kanker.

Hoewel ik Ria niet persoonlijk kende, is zij nog veel in mijn gedachten. Het doet pijn dat ze er niet meer is. Stilletjes hoop ik dat er daadwerkelijk een hemel bestaat en dat we Ria wellicht in het hiernamaals weer ooit zullen terug zien.

Morgen zou Ria 53 jaar geworden zijn. Net als afgelopen jaren op 23 februari zullen mijn gedachten bij haar zijn, maar morgen is anders dan voorheen, want morgen zal ik met pijn in het hart beseffen dat Ria er niet meer is, maar tegelijker tijd denk ik ook met veel warmte aan de herinneringen aan haar.

Met name haar man en kinderen wens ik voor morgen ongelooflijk veel sterkte toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten