zaterdag 29 januari 2011

HEROES DIE YOUNG !!!! ... and so did Jan Somers (gitarist Vengeance † 46 jaar)

In loving memory
Jan Somers
(gitarist Nederlandse hardrockformatie Vengeance)
* 28-12-1964 † 28-01-2011
You And Me Together That's What I Had In Mind
In Love Now And Ever 'Til The End Of Time
Visions Of A Love Affair Never Meant To Be
Shure That You Would Never Leave But Forever Stay With Me

Only The Wind Can Bring Me Back In Time
Like It Way Only Yesterday
Only The Wind Can Give Me Peace Of Mind
Why Did It Ever Slip Away
(uit "Only The Wind" van Vengeance, album: We Have Ways To Make You Rock - 1986)

Tijdens onze bandrepetitie (After The Silence) kijk ik nog eventjes met mijn mobiele telefoon of er nog nieuwe berichten zijn op Twitter of Facebook.
Opeens lees ik een berichtje op Facebook van bassist Barend Courbois: "GVD mn vriend is dood !! Leon en ik zijn de boel hier aant afbreken"....
Barend...en Leon.... Zou er iets aan de hand zijn bij Vengeance?
Een paar reacties verder zie ik staan "RIP Jan".... Wat?? Het zal toch niet...???
Ik begin een vermoeden te krijgen.... De enige "Jan" die in verband gebracht zou kunnen worden met de band Vengeance is....Vengeance gitarist Jan Somers...

Ik probeer meer informatie te vinden, maar internetten op je mobiel gaat op 1 of andere manier toch altijd anders dan met je "gewone" computer. Toch krijg ik op een gegeven moment helaas bevestigd wat ik al reeds vermoedde....

Op vrijdagmiddag 28 januari 2011 is gitarist Jan Somers overleden aan de gevolgen van een hartinfarct.
Jan Somers mocht slechts 46 jaar jong worden....

Voor de mensen die misschien niet bekend zijn met de naam "Vengeance"....deze Nederlandse hardrockformatie genoot voornamelijk bekendheid in de jaren tachtig.
De band heeft de nodige wisselingen van bandleden gehad, zoals dit vaker bij bands voorkomt.
Zo maken of maakten bijvoorbeeld Arjen Lucassen (tegenwoordig o.a. bekend van zijn project Ayreon) en Leon Goewie deel uit van Vengeance.
Bekende nummers van Vengeance zijn bijvoorbeeld: "May Heaven Strike Me Down" (1986), Only The Wind (1986), Looks Of A Winner (1987), Rock 'n' Roll Shower (1987), Arabia (1989) enzovoort.
Het intro van het nummer "Rock 'n' Roll Shower" werd overigens ooit gebruikt als "leader" van het in de jaren 80 zeer populaire radioprogramma "Vara's Vuurwerk" (waarin een uur lang Heavy Metal muziek gedraaid werd), dat werd gepresenteerd door zanger/presentator Henk Westbroek (o.a. bekend van de Nederlandstalige band Het Goede Doel).

De band Vengeance heeft (samen met o.a. Bodine, VandenBerg etc.) toch een beetje aan de wieg gestaan van de Nederlandse hardrockscene.
Mijn man (en tevens gitarist After The Silence) heeft Vengeance met Jan Somers nog wel eens zien optreden in het verleden. Zelf zag ik Jan Somers nog wel eens voorbij lopen op een muziekbeurs.

Aan het begin van dit nieuwe jaar schreef ik nog op mijn Hyves (en in mijn 1e blog van dit jaar): "Zorg een beetje goed voor elkaar, want het leven kan soms zo (te) kort zijn!"
Ik denk dat deze zin en dit cliché met het overlijden van Jan Somers helaas toch weer bevestigd wordt.
Je komt wel eens mensen tegen die soms te kennen geven liever niet hun verjaardag te willen vieren, die al dat "gedoe" maar "onzin" vinden, of er helemaal geen zin in hebben enzovoort. Echter....ik heb de afgelopen jaren zoveel "jonge" mensen ook veel te vroeg zien overlijden, dat ik mensen wel eens op het hart zou willen drukken van: "Besef je eigenlijk wel wat voor enorme gift het is als je er telkens maar weer een jaar bij krijgt!" Echt mensen, ik meen het...leef het leven NU, want het kan zomaar "over" zijn!

Bij deze wil ik (ook namens de band After The Silence) de familie van Jan Somers en de jongens van Vengeance (en natuurlijk verder iedereen die van Jan Somers hield) de komende tijd ontzettend veel sterkte toewensen met het verwerken van dit grote verlies.

Vaarwel Jan Somers, rust zacht....

1 opmerking:

  1. Ik kwam er op dezelfde manier achter als jij. Schokkend!!

    Heel veel sterkte voor Jan zijn gezin en famillie en alle vrienden en kenissen.

    Life sucks!!

    John.

    BeantwoordenVerwijderen

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten