woensdag 6 oktober 2010

And then goodbye (In memoriam Steve Lee, leadsinger Gotthard: * 05 augustus 1963 - † 05 oktober 2010)

In loving memory
Steve Lee (leadsinger Gotthard)
* 05-08-1963 - † 05-10-2010

And then goodbyes are round the corner
And then goodbyes don't last one day
So I'm scared the time is running out
(uit "And Then Goodbye" van Gotthard, album: Lipservice 2005)

Eventjes, vlak voordat we 's avonds gaan eten, nog even kijken of er nog berichtjes zijn op mijn Hyves.
En dan bij 1 inkomend mailtje moet ik plotseling wel een aantal keren overnieuw lezen of ik het wel ècht goed gelezen heb, maar het staat er echt! Ik schrik me rot...

Gisteren, 5 oktober 2010, is de leadzanger van de Zwitserse band Gotthard, Steve Lee op slechts 47 jarige leeftijd omgekomen bij een fataal verkeersongeluk!

Ik heb thuis zo'n beetje anderhalf cd plankje vol staan met cd's van Gotthard. Ik ben een enorme liefhebster van de muziek van deze band. Gotthard maakt AOR/Classic Rockmuziek zoals ik die graag wil horen en zoals die hoort te klinken! Gotthard is 1 van de weinige bands die het nog aandurft om een vleugje "jaren 80" in hun muziek te laten doorklinken.
Nummers als "All we are" (zo'n beetje grijs gedraaid hier, 1 van mijn meest favoriete nummers), "Dream on", "Lift u up" (een nummer dat ik wel ontelbare keren in de "repeat" stand heb gehad), "I wonder" (werkelijk prachtig kippevel nummer!), "Domino effect", "Anytime Anywhere", "Shangri la" etcetera. Ik kan ze zowat dromen!
Het is het rijtje cd's dat ik, net als cd's van bijvoorbeeld Journey of The Stray Cats/Brian Setzer of Elvis Presley, zo'n beetje het meeste draai hier in huis.
Ik ben een behoorlijke AOR fan (Adult Oriented Rock) in de traditie van o.a. Journey, Heartland, Stan BushBad English, John Waite, Survivor, GiantJoe Lynn Turner enzovoort......en dus ook Gotthard.
AOR is een muziekgenre dat in Nederland niet heel erg "verkoopt". Althans....in de reguliere winkels is het genre vrij slecht vertegenwoordigd, dus...ik moet AOR releases meestal op andere manieren zien te verkrijgen.

Van Gotthard's laatste album Need To Believe werden in hun thuisland Zwitserland 30.000 exemplaren verkocht. In totaal bracht de hardrockformatie negen studioalbums uit.

En dan...gebeurt er zoiets tragisch als dit!
Gisteren bevond Steve Lee zich in de VS, samen met 50 bevriende motorrijders. Echter moesten ze stoppen op de vluchtstrook, omdat het ineens heel heftig ging regenen. Een vrachtwagen moest uitwijken en schepte Steve Lee. Hij stierf ter plekke...

Ook Gotthard-bassist Marc Lynn en Lee's geliefde Brigitte Voss-Balzarini waren aanwezig bij het fatale ongeluk.

Ik ben van mening dat we 1 van wereld's beste classic rockzangers hebben verloren.
R.I.P. Steve!

And heaven and hell came together that night
Only for you this time, going to the run, forever Angel
(Golden Earring, Going to the run, 1991)

3 opmerkingen:

  1. Dankjewel Silvana! Het is een groot verlies voor de rockmuziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige zanger en wat een mooie liedjes!! Na al die jaren missen we hem nog!

    BeantwoordenVerwijderen

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten