zaterdag 14 mei 2011

Je vecht nooit alleen

Afgelopen donderdag, op die 12e mei, was het niet alleen de dag van de halve finale voor het Songfestival waarin "onze" 3JS voor de leeuwen werden geworpen (zie mijn vorige blog).
Het was ook de datum waarop het precies een jaar geleden was dat die verschrikkelijke vliegtuigcrash in Tripoli plaatsvond die de Nederlandse Ruben (inmiddels 10 jaar oud) als enige overleefde.

De 3JS brachten bij de halve finale van het Songfestival de Engelse versie van hun liedje ten gehore, dat dus "Never alone" werd. De oorspronkelijke Nederlandse versie "Je vecht nooit alleen" was ik nog eens aan het terugluisteren en....opeens viel de tekst van dit nummer zo ongelooflijk op zijn plaats in combinatie met de situatie waarin Ruben zich verkeert. Alsof de tekst voor hem geschreven was, zo voelde het...
Pas toen drong het echt tot mij door: "Wat is dit eigenlijk een prachtig nummer!"
De Nederlandse tekst vind ik zelfs eigenlijk nog beter "gelukt" dan de Engelse, op 1 of andere manier.

Lees die tekst van "Je vecht nooit alleen" woord voor woord door....en als je de kracht van het liedje dan niet begrijpt....dan weet ik het ook niet meer.

De tekst van "Je vecht nooit alleen" wil ik bij deze graag opdragen aan Ruben....

Weet je schat,
we zien het soms een beetje zwart
Soms lijkt de wereld om je heen,
koud en gemeen
En je strijdt,
omdat de aarde lijdt
Maar zelfs als de zon voorgoed verdween
Je vecht nooit alleen

Want je hebt de tijd de eeuwigheid
De verbeelding aan je zij
En je weet daar zal ik altijd zijn
Als je mij belooft, dat je blijft geloven
Dat een mens krijgt wat hij geeft
In je grootste zorg, zit de hoop verborgen
Dat wie lief heeft overleeft

Stil maar lief,
je piekert want het wil maar niet
Ga waar de wind je vleugels vindt, ontstijgt je verdriet
En je vraagt wie dan de aarde draagt
Kijk naar de zon, de bron, ze scheen
Je was nooit alleen

Want je hebt de tijd, de eeuwigheid
De verbeelding aan je zij
En je weet daar zal ik altijd zijn
Als je mij belooft, dat je blijft geloven
Dat een mens krijgt wat hij geeft
In je grootste zorg, zit de hoop verborgen
Dat wie lief heeft overleeft

In je grootste zorg, zit de hoop verborgen
Dat wie lief heeft overleeft
Dat wie lief heeft overleeft.

(Je vecht nooit alleen - 3JS)

3JS - Je Vecht Nooit Alleen (Eurovision Songfestival Germany 2011 - Netherlands):

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten