maandag 16 mei 2011

Big salute to Ronnie James Dio (10/07/1942 - 16/05/2010)

In Loving Memory
The man on the silver mountain....
Ronnie James Dio
* 10 Juli 1942 - † 16 Mei 2010

Wat gaat een jaar toch snel! Het is alsof het gisteren net gebeurd is, maar het is vandaag toch echt alweer precies 1 jaar geleden dat 1 van de grootste Rockzangers "all time" op 67-jarige leeftijd overleed aan de gevolgen van kanker. Ik heb het natuurlijk over Ronnie James Dio.

Al toen ik slechts ongeveer 3 jaar oud was, was Ronnie James Dio achteraf gezien 1 van de eerste hardrockzangers die heel veel indruk op mij maakte, hetgeen te maken had met de video-/animatieclip van het nummer "Love is all" uit 1974 van Roger Glover, ingezongen door Ronnie James Dio.
Nog steeds behoort het nummer absoluut tot mijn "all time favorites".

"Je beseft pas wat je hebt als je het kwijt bent" is een gezegde die zeer zeker van toepassing is nadat Ronnie James Dio is overleden. Pas dan besef je nog meer dan voorheen wat voor een begenadigd zanger Dio was. Zijn stemgeluid zit meer in "mijn systeem" dan ik had gedacht. Afgelopen week draaide ik nog een Black Sabbath cd, getiteld "The Dio Years" (absolute aanrader als je hem nog niet hebt!). Wat zat er een "power" in de stem van dat "kleine mannetje".....(Dio was slechts ongeveer 1.63 meter lang)
Nog steeds als ik echt besef dat Dio er niet meer is, krijg ik een soort van rare knoop in mijn maag.
Ik heb hem helaas nooit live gezien, iets dat eigenlijk wel op mijn verlanglijstje stond, maar die wens is helaas nooit uitgekomen. Hij leek mij een hele vriendelijke toegankelijke man.

Ronnie James Dio was voor mij persoonlijk 1 van de grootste en beste hardrockzangers die de wereld ooit gekend heeft.
Ronnie James Dio was 1 van die iconen die eigenlijk gewoon nooit dood zou gaan, zo iemand waarvan je het idee had dat hij het eeuwige leven had. Helaas blijken ook beroemde zangers sterfelijk te zijn....
Zijn muziek zal echter bij vele generaties voort blijven leven, daar ben ik van overtuigd!
Muziek van Dio (ook tijdens de Rainbow en Black Sabbath periode etc.) zal bij ons thuis nog zeer regelmatig gedraaid worden!

Long live Rock & Roll, Long live Ronnie James Dio, Love is all!!

YouTube: DIO - Long Live Rock 'n' Roll:


YouTube: LOVE IS ALL - ROGER GLOVER (Leadvocals: DIO):


YouTube: Heaven & Hell - Neon Knights (Ronnie James Dio R.I.P) [Live at Wacken 2009 - HD DVD]:


YouTube: 1983 Ronnie James Dio "Rainbow In The Dark" (Rock Palace):

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten