vrijdag 29 april 2011

Tina Turner zal alles overleven, no worries!

De stem van de Amerikaanse zangeres Tina Turner...dat is er één...die snijdt als het ware dwars door je ziel! Van sommige mensen houd je onmiddellijk en onvoorwaardelijk, ook al ken je diegene niet persoonlijk. Dat heb ik met Tina Turner. Voor Tina Turner heb ik respect, een enorm groot respect! Voor Tina Turner heb ik een "dieper gevoel" dan ik dat meestal heb voor andere artiesten. Ik had/heb dit ook met iemand als Michael Jackson. Iemand met wie je jezelf op 1 of andere manier "verbonden" voelt. Gewoon omdat je die mensen al jaren lang, vanaf kind-af-aan, een soort van met je "meedraagt", als het ware. Dat is iets dat heel moeilijk uit te leggen is.

Ik heb Tina Turner 2 keer live gezien. Die laatste keer was in 2009 in het Gelredome stadion te Arnhem. Ik wilde absoluut naar dit concert toe, kosten wat het kost....min of meer. Omdat ik het gevoel had dat, gezien haar leeftijd, dit misschien toch echt wel eens de allerlaatste keer zou kunnen zijn dat ik Tina ooit nog "live" zou kunnen zien.
Tijdens dit concert kon je overigens wel merken dat er iets meer "adempauzes" waren ingelast voor Tina dan voorheen, maar evengoed zette zij op, laten we wel wezen, hoge leeftijd een performance neer waar menig jong artiest nog een puntje aan kan zuigen!
Tina weet hoe ze het publiek kan inpakken, ze weet hoe ze het publiek moet bespelen, ze weet dat het publiek iets van haar verwacht en geeft dit ook!
Haar show is altijd een geoliede machine geweest waar je "u" tegen zegt.

Het Gelredome concert werd ook die bewuste avond op film vastgelegd en later is er ook daadwerkelijk een dvd van uitgekomen, dus....het is geweldig om een dvd in huis te hebben met een Tina Turner concert waar je zelf "echt bij bent geweest" ;-)

Toen eerder dit jaar zanger/gitarist Gary Moore overleed en ik mijn collectie Gary Moore cd's aanvulde met enkele titels die ik nog niet had om de collectie "compleet" te maken, stelde ik mezelf ineens de vraag: "Van welke nu nog levende artiest zou je alles compleet willen hebben, als diegene plotseling zou komen te overlijden?". Het is misschien een rare vraag/gedachte, maar...eigenlijk wil ik gewoon niet zo iemand zijn die plotseling cd's van iemand gaat kopen als diegene al reeds overleden is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Daarom die ene vraag aan mezelf.
Eigenlijk kwam daar meteen en resoluut maar 1 naam in mijn gedachten naar boven: Tina Turner! Ik had al veel van haar op cd (en ook op vinyl), maar...er waren nog steeds enkele titels die ik miste. Ik heb dat antwoord op mijn eigen vraag meteen omgezet in daden....en heb toen onmiddellijk de nog ontbrekende titels aan mijn Tina Turner collectie toegevoegd. Dat voelde eigenlijk best wel goed, als ik zo eerlijk mag zijn ;-)

Als ze het beleven mag, dan zal Tina Turner dit jaar op 27 november maarliefst 72 jaar worden. Iedere keer weer als ik een cd of dvd van haar opzet, gaat er zo ontzettend veel "power", "energie" en "levenslust" vanuit, waar ik dan persoonlijk een heel enthousiast gevoel van krijg.

Levenslust, energie en power....van een vrouw die zoveel ellende in haar leven heeft meegemaakt dat je je ergste vijand niet zou toewensen! Levenslust, energie en power van een vrouw die al die ellende in haar leven wist te overwinnen!
Ik heb ooit een interview met een zoon van Tina Turner op tv gezien, een toen inmiddels volwassen kerel, die hartverscheurend zat te huilen om wat er vroeger met zijn moeder gebeurd was. Zulke dingen maken indruk, dat gaat je niet, om het zo uit te drukken "in je koude kleren zitten"!

Tina Turner....één grote brok power op het podium! Tina Turner....altijd een grote lach op dat gezicht in het openbaar voor het publiek, nooit iets laten merken van wat er privé eventueel allemaal "mis" was. Of wat Fred Siebelink (die van de radio inderdaad) naar mij twitterde: "Ze kan alles overleven, no worries".
Dat is inderdaad het beeld dat wij allemaal van Tina hebben.

En dan komen er vandaag "nieuwsberichten" naar buiten dat het momenteel op persoonlijk vlak niet zo goed zou gaan met Tina....
Iets waar je dan in 1e instantie van schrikt, omdat je niet meteen weet "wat er dan precies aan de hand is"....

Vooralsnog...zijn die "nieuwsberichten" nog niet officieel bevestigd, dus...voorlopig houd ik het maar op "geruchten". Ik houd nooit zo erg van "geruchten" als "nieuwsberichten" verspreiden. Hoe vaak gebeurt het namelijk niet tegenwoordig, vooral met tweets van mensen die denken "leuk te zijn", dat er iets getwitterd wordt, dat door iedereen wordt overgenomen (ook door officiële nieuws sites e.d.) en dat het dan naderhand niet waar blijkt te zijn. Daar kan ik dan echt pissig over worden!
Ik bedoel....ik ben geen fan van Jan Smit en ook niet van Jody Bernal, maar...als mensen ineens "serieus" gaan twitteren dat genoemde personen ineens "ernstig verongelukt" zijn of "overleden" zijn of wat dan ook....dat zijn geen leuke grappen meer! Echt misselijkmakend vind ik zoiets!
Het ergste vind ik dan nog inderdaad dat officiële nieuwssites hun informatie niet "checken"! Dat men niet checkt waar het vandaan komt, of het "waar" is enzovoort!

Dus....als bepaalde sites berichten plaatsen over "we hebben geruchten vernomen over die en die"....dan vind ik eigenlijk dat ze het al niet eens zouden mogen publiceren!

Vandaag dus ook "geruchten" over Tina Turner.
Dat ze "drankverslaafd" zou zijn en dat het helemaal niet goed met haar zou gaan omdat ze nog veel verdriet heeft over het vrij recente overlijden van haar zus en de ziekte van haar zoon Ike junior.
Ik weet niet wat er van waar is en ik hoop ook gewoon eigenlijk niet dát het waar is!

Als het toch wel waar blijkt te zijn....dan krijg ik daar toch een beetje een akelig gevoel van. Dan hoop ik uit het diepst van mijn hart dat Tina (of eigenlijk Anna Mae Bullock, zoals haar echte naam luidt) de kracht weer hervindt en dat ze er weer bovenop komt. Dat Fred Siebelink inderdaad gelijk heeft met zijn woorden: "Ze kan alles overleven, no worries"...

Tina Turner....dat is toch eigenlijk iemand die "onverwoestbaar" is?
Tina Turner.....er zal ooit een dag komen dat ze er daadwerkelijk niet meer zal zijn en...eigenlijk wil ik daar gewoon helemaal niet aan! Tina Turner...dat is iemand....die vrouw leeft voor eeuwig! Zo voelt het althans wel.

Laten we alsjeblieft hopen en bidden dat de "geruchten" die vandaag over Tina Turner de ronde deden niet waar zijn! Die vrouw heeft al zo verschrikkelijk veel doorgemaakt in haar leven. Die vrouw gun je gewoon het allerbeste van de wereld op haar "oude dag"!

Tina Turner is een bron van inspiratie voor velen. Als de "geruchten" waar blijken te zijn dan hoop ik dat alle fans over de hele wereld met hun bezorgdheid ook een inspiratie voor Tina zèlf mogen zijn!

En als de geruchten NIET waar blijken te zijn...dan kan ik alleen maar die andere woorden van Fred Siebelink citeren: "Afblijven van dit icoon....ik hebt gesprokuh....LEAVE TINA TURNER ALOOOOOOOONE!!!!!!!!!" En zo is het maar net Fred! (dat rijmt... ;-) )

YouTube: Tina Turner - Proud Mary (Gelredome DVD):


YouTube: Tina Turner - Stones medley (Gelredome DVD):

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten