vrijdag 3 december 2010

Happy 62nd birthday Ozzy!

Ozzy Osbourne, bijgenaamd de "Prince of Darkness", geboren op 3 december 1948 te Birmingham als John Michael Osbourne is vandaag 62 jaar geworden!!

Begin jaren 70 werd Ozzy vooral bekend als leadzanger/frontman van Black Sabbath. Met Black Sabbath ontstond (samen met de band Deep Purple) min of meer de hardrockmuziek.

Na een leven lang vol met o.a. drugs- en drankmisbruik, een zelfmoordpoging op zijn 14e jaar en allerlei ander excessief gedrag, mag het eigenlijk een wonder heten dat Ozzy überhaupt nog leeft!

Zelf denk ik wel eens....als Ozzy niet op 4 juli 1982 getrouwd was met zijn huidige vrouw Sharon...dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat Ozzy misschien niet meer "onder ons" geweest was. Sharon Osbourne is, als je het aan mij vraagt, dé grote kracht achter Ozzy Osbourne!
Door Sharon is Ozzy ook serieus gaan werken aan zijn alcohol- en drugsprobleem.
Het is ook opmerkelijk dat, nadat Ozzy getrouwd is met Sharon en nadat hij kinderen met haar heeft gekregen, de solo carrière van Ozzy zoveel beter ging dan ervóór! Hij besteed ook daadwerkelijk meer tijd aan zijn gezin en neemt zijn gezin zelfs regelmatig in een grote luxe bus mee op tournee.

Vanaf 2001 staat zijn hele gezin zelfs volledig via de wereldwijde media in de belangstelling als zij hun medewerking verlenen aan de MTV "Reality" serie "The Osbournes". De hele wereld maakte middels "The Osbournes" kennis met Ozzy en zijn gezin. De serie bleek tot aan de dag van vandaag (en waarschijnlijk nog tot in lengte van dagen) een enorme hit te zijn!

Ik heb altijd een beetje een soort "zwak" gehad voor Ozzy Osbourne. Ozzy Osbourne heeft voor mij een beetje dat "ruwe bolster, blanke pit" gehalte.
Hij zit onder de tatoeages, is geenszins vergelijkbaar met andere mensen van zijn leeftijd (als je het goed beredeneert, had Ozzy Osbourne qua leeftijd mijn vader kunnen zijn), hij gedraagt zich af en toe een beetje "raar", maar....op 1 of andere manier vind ik hem wel "OKÉ", omdat ik denk dat "zijn hart wel op de goede plek zit", zeg maar. Ik mag die "ouwe dorpsgek" wel ;-)

Als je zijn zangstem onder de loep neemt is Ozzy qua zangtechnisch gezien eigenlijk niet eens zo'n hele goede zanger. Toch heeft Ozzy een heel eigen identiteit, hij heeft een zeer eigen en herkenbare stijl van zingen. De dingen die hij doet op muzikaal gebied "passen" op 1 of andere manier gewoon bij hem.
Bij iedere "Ozzy" plaat hoor je vrijwel altijd onmiddellijk dat je naar een "Ozzy" plaat luistert (dat wat ik vroeger ook altijd onmiddellijk had bij platen van "Queen", die hadden die "herkenbaarheid" ook).

De laatste maanden luister ik met enorm veel plezier naar zijn laatste release, het album "Scream". Toen het uitkwam heb ik het vrijwel onmiddellijk op cd gekocht.
Afgelopen week heb ik hetzelfde album zelfs ook nog een keertje op vinyl/LP besteld. De vinyl/LP versie is in gelimiteerde oplage uitgebracht, dus ik wilde dit album als vinylverzamelaar enorm graag aan mijn collectie toevoegen.
Ik heb de LP nog niet ontvangen, maar ik ben enorm benieuwd hoe "Scream" op vinyl klinkt.

"The Prince of Darkness" is 62 geworden, wie had dat ooit gedacht?
Happy 62nd birthday Ozzy!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten