dinsdag 9 juni 2009

Vinyl aanwinsten 6

Vinyl recordHet is weer enige tijd geleden, maar hier weer een nieuw blogbericht m.b.t. mijn vinyl verzamelwoede....

Veel 2e hands weer, maar ook wel weer 2 nieuwe vinyl platen, namelijk die van de band Kamelot. Ik geloof dat ik hun cd "Ghost Opera" al ruim 2 jaar in huis heb, misschien zelfs ietsje langer. Ik heb echt sinds tijden niet meer zo'n goed album gehoord dat me tot op de dag van vandaag werkelijk blijft boeien! Soms heb je wel eens albums waarop zowel goede nummers staan als nummers die "iets minder goed gelukt zijn". Je kunt als componist natuurlijk niet alléén maar briljante nummers schrijven, denk ik dan maar.

Dat laatste gevoel heb ik nog geen enkele seconde gehad met "Ghost Opera" van Kamelot. Alle nummers hebben duidelijk een kop en een staart. Er zit zoveel variatie in de muziek, dat je iedere keer weer nieuwe dingen hoort als je de plaat luistert. Allerlei stijlen muziek zijn erin verwerkt, van progressieve rock tot klassiek tot noem het maar op. Het is een plaat die je oppakt en ergens mee naartoe voert, keer op keer.

Enkele maanden terug heb ik de band live gezien in Paradiso te Amsterdam tijdens een geweldig concert.

Het schijnt trouwens dat de band binnenkort weer de studio in gaat voor een nieuw album, dus ik ben zeer benieuwd.

Toen ik zag dat zowel het album "Ghost Opera" als "The Black Halo" op vinyl waren uitgebracht, wist ik meteen: "Die móet ik hebben!"
Natuurlijk heb ik ze op cd, maar......zodra je de vinyl uitvoering in handen hebt.....die mág gewoon niet ontbreken in je verzameling! Wederom valt me op dat de lay-out op de hoezen van, in dit geval, beiden een dubbel-album, weer zoveel mooier is uitgewerkt dan het priegelwerk op de cd hoesjes.
En jawel! De vinyl versie van Ghost Opera bevat ook nog eens een extra live track, die in ieder geval bij mij niet op de cd aanwezig was, dus dat is nog eens een aangename verrassing!

Ik verzamel eigenlijk meer 2e hands vinyl dan nieuw, maar....zo eens in de zoveel tijd zitten er tussen het nieuwe vinyl ook prachtige exemplaren waar je als verzamelaar ontzettend blij van wordt.

Maar goed, hier mijn vinyl aanwinsten van de laatste periode;
Kamelot - LP Ghost Opera (dubbel LP)
Kamelot
Kamelot - LP The Black Halo (dubbel LP)
Kamelot
Verzamel LP - Various artists - Rock&Roll Forever Vol 1 Atlantic
Various
Verzamel LP - Various artists - Rock&Roll Forever Vol II Atlantic
Various
Elvis Presley - LP - The Sun Years
Elvis Presley
Eurythmics - LP - We Too Are One
Eurythmics
Eurythmics - LP - 1984
Eurythmics
The Graduate (music Simon & Garfunkel) - LP
The Graduate
Paul Simon - LP - One Trick Pony
Paul Simon
Michael Jackson - 12inch - Don't stop till you get enough
Michael Jackson
Tears for Fears - LP - The hurting
Tears for Fears
Mr. Mister - LP - Welcome to the real world
Mr Mister
Fleetwood Mac - LP - The Mirage
Fleetwood Mac
Cliff Richard - LP - Live (18 Great songs)
Cliff Richard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten