woensdag 25 november 2009

Verzamelaarsbeurs Utrecht 22-11-2009

verzamelaarsbeurs nov 2009Eigenlijk zouden we niet gaan. Een half jaar geleden eigenlijk ook al niet gegaan. Kredietcrisis is helaas ook van invloed op ons gezin. Mijn zoon was echter zó teleurgesteld dat we nu de najaarseditie ook verstek zouden laten gaan, dat we toch maar zijn gegaan, al was het maar om eventjes "eruit" te zijn.
Als het enigszins lukt vertoeven wij graag op de verzamelaarsbeurs in de Jaarbeurshallen te Utrecht. Het is altijd weer een verrassing of je iets leuks tegen komt en het is gezellig om gezamenlijk iets te ondernemen.

Dit jaar hebben we het iets anders aangepakt dan verleden jaar; toen hadden we een grote boodschappentas meegenomen, maar....het sjouwen ermee veroorzaakt onnodig extra vermoeidheid, zere handen (van de handvaten die in je vingers snijden), onnodige zware ballast meezeulen enzovoort.
We zagen mensen met karretjes of boodschappentrolleys lopen. Dat was natuurlijk veel slimmer, dus ons voornemen was om het de eerst volgende keer heel anders te doen. Zo gezegd, zo gedaan, want inmiddels hebben we al een aantal maandjes geleden een boodschappentrolley aangeschaft. Zo'n ding waar mijn oma inderdaad vroeger ook mee liep, maar....what the heck.....bovendien hebben ze die wagentjes tegenwoordig in hele moderne uitvoeringen en je ziet er steeds meer (ook jonge) mensen mee lopen, dus waarom moeilijk doen als het gemakkelijker kan, nietwaar?
We hebben al best wel profijt van dat wagentje gehad en zo ook nu tijdens de verzamelaarsbeurs. Wat een wereld van verschil! Het gemak dient de mens! Dat hadden we vele malen eerder zo moeten doen.
Bovendien konden we zo ook handig zelf eten en drinken meenemen; lekker zelf bolletjes met beleg en pakjes drinken meegenomen. Véééél goedkoper (en gezonder) dan die vette snacks die ze daar verkopen (2 euro en 80 eurocent voor een saucijzenbroodje zijn hele "normale" prijzen tegenwoordig, dat is 6,17 Hollandse guldens als je het omrekent, te gek om los te lopen!) (ja mensen, ik reken af en toe nog steeds om!) en bovendien hoef je dan niet in ellen lange rijen voor de kassa te staan. Maar goed....je kunt het dus zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.

Dat laatste geldt trouwens ook voor de "koopwaar" op de verzamelaarsbeurs zelf. We konden helaas toch niet zoveel uitgeven dan anders, dus we moesten wat extra opletten. Maar eigenlijk is de kick nog groter als je dingen zo goedkoop mogelijk op de kop weet te tikken.

We waren overigens ook erg nieuwsgierig naar de Michael Jackson expo die groots aangekondigd werd in de media. Het was leuk opgezet inderdaad, maar....eerlijkheidshalve moesten we allebei toegeven dat we er toch wel ietsje meer van hadden verwacht. Er stonden wat glazen vitrines met attributen erin, maar....wat het precies voorstelde of waar het vandaan kwam enzovoort....moest je eigenlijk zelf maar raden, want er stonden nergens bordjes met beschrijvingen bij of zoiets dergelijks.
Er was ook een vitrine met 2 jasjes die.....Michael Jackson zelf gedragen heeft??? Of...waren het replica's? Dat werd ons niet duidelijk.
Evenals de handschoen met glittersteentjes die in een andere vitrine ten toon werd gesteld. Was het een originele handschoen of een replica? (als het een originele handschoen was, vraag ik me af hoeveel de waarde ervan was, aangezien er onlangs nog een originele handschoen is geveild voor maarliefst 350.000 dollar!!!) (ik kan me niet voorstellen dat men zo'n dure handschoen in een vitrine in de jaarbeurs ten toon stelt, met maar 1 bewaker erbij????) Maar....evengoed wel een leuke tentoonstelling, maar....toch iets kleiner dan we verwacht hadden. (zie foto's die ik met mijn gsm maakte)

Over Michael Jackson gesproken; het is ongelooflijk hoe erg de prijzen van memorabilia en artikelen omtrent een artiest stijgen als diegene is overleden. Ik heb echt prijzen gezien op 2e hands vinyl, dat wil je niet weten! Ik heb handelaren met dergelijke prijzen dan ook volledig links laten liggen. (sowieso handelaren die voor een 2e handse LP meer dan 5 of 10 euro durven te vragen, loop ik echt voorbij, tenzij iets echt een collectors item is) (ik weet heus wel dat bepaalde oude platen iets meer waard zijn, maar.....er zijn beslist grenzen!)

Dit jaar voornamelijk in de 1 euro bakken zitten snuffelen en daar zat veel moois tussen! En in veel gevallen dezelfde kwaliteit als bij kraampjes waar men 5 of zelfs 10 euro voor dezelfde plaat vroeg. Dus....als ik die zelfde plaat voor slechts 1 euro uit een bak weet te vissen heb ik daar nog extra lol om ook.
O.a. LP's uit de bakken gevist van Van Halen, Sammy Hagar, Iron Maiden, Nat King Cole, Pat Benatar, Foreigner, Paul Simon, Everly Brothers, Bonnie Tyler, Snip en Snap, Herman Berkien en natuurlijk ook wel Michael Jackson/Jackson 5 (maar dan voor normale prijzen) en nog wat andere namen. Ik zal ze binnenkort weer eens fotograferen om op deze blog te plaatsen.

Mijn zoon ging huiswaarts met o.a. een Iron Maiden kussen, een Iron Maiden "Eddie" action figure en een Iron Maiden kalender, dus ook die was weer helemaal blij.

Zonder meer een geslaagde dag. We waren echter wel blij toen we weer thuis waren, want je voelt je toch wel een soort van "gesloopt" na zo'n dagje slenteren. Geen puf meer om te koken, dus toen maar pitabroodjes laten bezorgen (mjummie!). Tineke Schouten was 's avonds op tv, normaal gesproken zit ik dan zo'n beetje op het puntje van mijn stoel, maar ik was vreselijk moe, dus.....ik geloof niet dat ik de 2e helft van de uitzending nog heb meegemaakt, behalve dan aan de binnenkant van mijn ogen.......;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

After The Silence

After The Silence
After The Silence Official Website

After The Silence

After The Silence
After The Silence heeft eindelijk toetsenist! Schrijf je in voor de ATS nieuwsbrief via newsletter@afterthesilence.nl.

After The Silence MySpace

After The Silence YouTube

After The Silence Hyves

Muziek is een mantra voor de ziel

Muziek is een mantra voor de ziel
"Muziek is een mantra voor de ziel. Het is therapeutisch. Net als eten is het iets dat ons lichaam nodig heeft." (Michael Jackson)

Bergkaarten